Rutin angående registrering av aktiviteter i HSS.

HSS får bidrag från Stockholms Stad för alla aktiviteter, och detta är en viktig del av våra intäkter som gör att vi kan bedriva vår verksamhet. En del av bidragen ges i förhållande till deltagare på våra möten och läger. Därför är det viktigt att varje avdelningsledare kontinuerligt för närvaroregistrering vid alla möten. Blanketter finns för detta och ALLA skall registreras. Bidrag utgår för alla som är 7 – 20 år, och även övriga funktionärer skall registreras. 

-Närvarolistan skall innehålla: 1) Förnamn, 2) efternamn, 3) födelseår, 4) 
postnummer, och 5) närvaro på aktivitet. Summera gärna närvaron för varje 
person. Kan skickas i excelformat. 

-Varje aktivitet när minst 5 scouter med ledare över 18 år gör något under minst en timme räknas. 

-Alla personer upp till 20 år (det år man fyller 20) skall det föras närvaro på (glöm ej ASSISTENTERNA!!). 

-Närvarolistorna för höstterminen skall lämnas in till bidragsansvarige senast den 15 januari. Glöm ej hajker, tävlingar, KM, DISKOKVÄLL, och AVSLUTNINGEN. 

-Närvarolistorna för vårterminen skall lämnas in tillbidragsansvarige senast den 15 augusti. Glöm ej hajker (varje dag räknas), tävlingar, och avslutningen. Enklast är det om också alla sommaraktiviteter kan fyllas i här.