Härjarö -00

Härjarö

Scout 2001 -01

Scout 2001 Rinkaby skåne
HSS var med på det stora lägret Scout2001 i Skåne. Det var verkligen ett toppenläger. Här kan du se ett kollage ifrån lägret.

Vantarne Eskader -02

06-09-25 23:03

Efter lägret på Vindalsö seglade Vantarne ut på en oförglömlig Eskader.

Skärgårdspirat -02

Skärgårdspirat 2002 Vindalsö Kårläger

DISCOKVÄLL OCH KM PÅ MYSET nov9-10
Hej alla HSS:are!

Helgen den 9:e och 10:e november blir det fullt pådrag på Myset!
På lördag kväll den 9:e november är det DISCO för alla i kåren.
Vi börjar kl 17.00 med välkomstdrink, och sedan blir det filmtajm. Vi visar den efterlängtade filmen från sommarens läger på Vindalsö.
Efter filmen får alla en bit mat (jättegod baguette), och sen är det dags för DISCO.
DJ är Patrik, som kommer att spela det senaste och hetaste!
Kom ihåg att ta med pengar till godis-kiosken (i övrigt ingen avgift).
Minorscouter hämtas kl 21.00
Juniorscouter hämtas kl 22.00
P-scouter sover över
Seniorer partar hela natten
Ledare sover över eller åker hem

Hämtning sker uppe på Myset.

Nästa dag, söndag den 10:e november är det samling igen vid Myset, kl 10.00 för vårt traditionella KM, som betyder Kårmästerskap.
Tillsammans med kompisarna i din patrull får du visa allt du lärt dig hos scouterna.
Ni tävlar mot de andra patrullerna om priser, ära och berömmelse.
Kåren bjuder på korv och dricka, och vi är klara c:a 15.00.
Scouterna hämtas vid Myset.

Du som är förälder är välkommen att vara med på något eller båda av ovanstående arrangemang. Kommer du på lördagkvällen, kan du vara med och se på filmen om scoutlägret, och träffa andra föräldrar och ledare. Om du tar med dig 60kr kan du ta med dig lägerfilmen hem och titta på den en gång till. Kommer du på söndagen får du gärna hjälpa till med lite vedhuggning osv som alltid behövs på Myset

Frågor?
Ring din ledare eller Bengt Hunyadi 08-38 25 76.

Inom kort kommer du att få en lapp som ska fyllas i och lämnas till din avdelnings ledare. Detta för att vi ska kunna planera maten.
Glöm inte att anmäla dig ! !
Anmälan ska vara oss tillhanda senast den 4:e november.

Mvh / Hässelby Strands Sjöscoutkår

Jag kommer ! Kommer du ?

Eldorado -03

Eldorado 2003 Vässarö

Plåster -04

06-09-22 12:45

Plåster 2004 Eskader Senior,Pscout

En fantastisk eskader genom stockholmskärgård.

Nedräkningen har börjat inför årets seglingshändelse, HSS Eskader Plåster 2004!

Vi kommer att vara c:a 45 scouter och ledare, som seglar i sammanlagt 11 båtar. Alla båtar kommer att prydas av den stolt vajande Plåsterflaggan.

Det kommer att bli massor av segling, och vi ledare har smugit in olika övningsmoment under de olika dagarna. Efter en vecka kommer alla att vara experter på att navigera, styra, trimma segel och plocka upp en kompis som har ramlat i vattnet.

På kvällarna kommer vi också att hitta på olika aktiviteter. Programmet är självklart hemligt, men vi kan lova att ingen kommer att ha tråkigt.

Du bor med dina kompisar i samma båt hela tiden, men under dagarna kommer alla att flyttas runt mellan de olika båtarna, så att man får prova olika båttyper.

Maten kommer att vara både närande och god, men den lagar inte sig själv.
Varje dag kommer en ny frukostpatrull att fixa frukosten. Efter frukosten brer man mackor som ska ätas till lunch. På kvällarna är det en patrull som lagar middag på gasolköken, och efter kvällsaktiviteten blir det kvällsfika.
Vego-gänget bildar en egen matpatrull, med übervego Bengt i spetsen. Den supergoda vegomaten lagas på ett eget trangia-kök.

Ha en skön sommar, så ses vi snart!

Draupner -05

06-09-22 12:43

Draupner -05 2005 Vindalsö

Kårläger på Vindalsö

Sjöstjärna -06 Vässarö

Ett sjöscoutläger på Vässarö. Pscouterna hade en eskader i anslutning till lägret. Seniorscouterna seglade eskader hem med båtarna.

Gålöiaden – 07

Läger på Gålö v32 i strålande solsken. 100 deltagare från Minior upp till Senior.

Länkar

Arrow Gåliaden -07

Mysteriet -09

Sommaren 2009 åkte HSS till Vässarö på distriktslägret Mysteriet 09.

Länkar

Arrow Mysteriet 09