1960

Kårens första läger på Vindalsö. Vi seglade öns tre scoutsnipor, en från sjövärnskåren lånad koster som hette Happy och hade trettio kvadratmeter röda segel samt några inlånade båtar. Eskader ut och hem med ledares båtar och Happy.

1961

Kårläger vid Vissvassfjärden. Kårens första egna båtar var med, dels Ingalunda och dels två nyköpta Långedragsjullar J10; den gröna och den blå. Vi byggde hamn med landstigningsbåtar från försvaret och lagade mat på lägerspisar.

Vi var med på Wässarö Vildmark W63 och hade alla fyra J10:or med.

Kårläger på Vindalsö tillsammans med Västerås sjöscoutkår.

1965

Vi deltog i förbundslägret på Eknön (pojkarna) och Kåreholm (flickorna). Blött, blött, blött. Flickornas lägerplats var en flod av lera.

1969

Seniorscoutläger på Vindalsö. Maten levererades till köksbryggan av företaget Hemköpsborna. Praktiskt.

1974

Eskadersegling i två omgångar till Harstena och åter. Ett gäng seglade söderut och ett annat fick ta hem båtarna efter besättningsbyte i Arkösund. Tufft att segla j10 så långt. Baloo var vårt trygga moderskepp.

1974

Seniorscoutläger på Vindalsö. Deltagare bl. a. Happy och Lisa, den senare klättrade i träd och trillade ner.