Loppis säljare

I februari ordnades en scoutloppis på initiativ av Bengt. En handfull familjer erbjöd framförallt vinterutrustning till mycket bra priser (en del tom gratis). Samtidigt kunde man njuta av nygräddade våfflor som utmanarscouterna fixade till alla (mycket prisvärt!) Det är början på den bra tradition och något vi vill fortsätta med, men vi vill vässa konceptet lite ytterligare. Det var många fina grejer till fyndpris som var till salu, men det som framförallt saknades var KÖPARE!

Till nästa gång:

• I februari har många redan köpt vinterutrustning så ett förslag (från Bengt) är att ha loppis på förmiddagen samma dag som höstavslutningen i kyrkan, dvs en söndag i början av december.
  • Mycket av utrustningen som var till försäljning var i små storlekar (skridskor, hjälmar, pjäxor osv) så ett förslag från Tobbe är att även lägga lappar i brevlådan i området runtomkring. Då skulle loppisen vara enbart för scoutfamiljer från kl 10, och för alla från kl 11. Fortfarande bara scoutfamiljer som säljer.
  • Info på hemsidan där man kan skicka in sin säljlista, och kunderna kan se i förväg vad som kommer att finnas att köpa.

Loppis våffelbaren är öppen